onsdag 16 maj 2012

Minisemester

Snart snart aker vi pa en liten mini weekend! Vi ska inte sa langt men det blir mysigt ända! Vi har hyrt ett litet hus vid Lac de Biscarrosse, som är en stor insjö precis vid Atlantkusten. Där finns allt, en lang sandstrand, batar, vattenlekar, restauranger med skönt häng!
Det blir perfekt för barnen och skönt för oss! Vi aker tillsammans med 2 andra par och deras barn. Sa idag är det packning som gäller.. puh, jag hatar verkligen att packa. Jag är sa dalig pa det! Även om jag har rest mycket i mitt liv pga jobb sa är jag urkass pa att planera vad jag ska ha med mig.. Och tyvärr tills denna helg ska det visst bli lite si sadär med vädret och da blir det ju ännu jobbigare att packa! Regn? Kallt? Varmt?


Vi kommer i alla fall att aka redan i kväll eller i morgon bitti. 


Maste aka upp till byn och ga till Slaktaren för att köpa lite god entrecôte.. och kanske en sväng till Bagaren för mumsigt bröd!
Det där med bröd ja, att ga till Bageriet varje dag har jag ännu inte fatt in som en vana. Jag har sällan kontanter och sa glömmer jag helt enkelt bort.. Jag köper ofta "rostebröd" pa supermarket men visst är ju Bagarens bröd godast!


Ha en skön onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar