måndag 28 maj 2012

En "söndag" pa landet..

Japp, idag är det ännu en helgdag. Vi har haft endast en hel normal vecka denna maj manad. Men nu är det slut pa de röda dagarna.. och fest.. ;)
I dag hade vi grillning och poolhäng hemma hos oss med 3 andra vännerpar och deras barn. 8 vuxna & 9 barn som njöt av sol, bad, mat & dryck!
Très sympathique! 
Först lite apéritif vid poolen med champagne och gott tilltugg. Sen serverades barnen grillad korv med bröd och chips.. Sedan kom varan entrecôte med stekt potatis och tomatsallad, yummi! Efter ostarna var det baddags eftersom det var sa varmt idag. Barnen tjatade och var svettiga efter allt spring i trädgarden. Hopp och lek och plask! Lillebror var som tokig, sprang runt runt men ville inte doppa sig mer än en gang trots stor nyfikenhet pa vattnet! 

Till efterrätt hade jag gjort smulpajer med bär (blabär, hallon och björnbär) och till det, givetvis egengjord vaniljsas! Mums! Gästerna rullade hemat vid 18:30-19 sen var det dags att ta tag i röran som blev kvar.. Plus ta hand om barnen som var heeelt slut efter allt skoj & bus! När de somnat gick jag & L ut och tog oss ett skönt kvällsdopp! Sen in och röja igen (det tar ju aldrig slut efter en heldag med mat och dryck). 
Mina nya dynor till framsidan

Det blev 3 st cerisa och 3 st turkosa. Pa andra sidan är de prickiga!
 Jag är jättenöjd med dynorna! Jag gillar färg och mönster och utomhus kan man absolut spraka pa med starka kulörer! Inomhus har jag varit mer försiktig. Vi har ljus parkett och ljusa väggar i stora delar av huset. Bra som en bas tycker jag, sen är det lätt att ändra stil med gardiner, kuddar, blommor och tavlor. 


3 av 4 klängrosor vid poolen

Lugnet efter stormen.. Blev tyvärr inget "före" kort,
det ser ju trevligare ut när bordet är dukat!
Men svenska flaggan är pa plats, som alltid där pa klädsträcket!
Det bruna ekbordet ni ser här ovan har jag tänkt att mala om i vitt. Sen ska det fa flytta in i "matsalen" och sa är det bara att hitta matsalsstolar... Verkligen var grej just nu, att leta stolar!!! Puh! 


Lugnt & fridfullt

Sköna soffan som jag hoppas kunna utöka en dag

3 nya stolar och en ful men användbar klappstol

Ja, vi drack ju gott ocksa.. men det behöver jag väl inte förklara!
Detta är ju bordsvatten ;)
Sweet dreams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar