lördag 26 maj 2012

Baka baka liten kaka..

Jihoo nu ska det bakas och fixas i köket! Den har kommit!! Madame brevbäraren kom med ett paket idag! En bok som jag länge velat ha, Leila Lindholms Un dimanche à la campagne! Oj oj sitter här och bläddrar lite och inspireras, och in emellan slänger jag ett öga pa Eurovision song contest och far mig ett gott skratt!
Jag beställde en fransk version av boken. Da har man direkt alla ingredienser och matt pa franska. Undrar om man ska glänsa till med nagot gott till mandagens kommande BBQ?!

Min nya lilla favorit


I morse blev det en tur till Jardineries Dupoirier där det finns allt för din trädgard. Och vi hittade faktiskt trädgardsstolar!!! Dock bara 3, men det kommer fler nästa vecka! Sa vi beställde 3 till givetvis! Har inte haft tid att ta nagra kort för den här dagen har gatt i ett! Det är inga superspeciella stolar men helt ok, och vet ni, vi har letat sa länge och jag orkar bara inte helt enkelt leta mer!!! De är sköna, mörkgra och passar bra till bordet!
Det blev ocksa sköna färgglada dynor till sittgruppen pa framsidan. Sa nu kan jag servera god mat fran Leila till gäster som sitter fint och skönt!

Heja Loreen, snart börjar omröstningen! Sitter ensam kvar i soffan, L har gatt och lagt sig, han sag inte ens Sveriges bidrag! Eurovision är verkligen ingen "stor grej" i Frankrike. Ingen pratar om det, ingen ser det.. I Sverige är det ju värsta festen! Även om inte heller jag är nagot stort "fan" sa är det ju klart att jag hejar pa Sverige!!! Alltid!

Bonne nuit et Bon dimanche à tous!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar