fredag 25 maj 2012

Äntligen fredag

Fredag.. Även om jag inte jobbar sa finns den där, fredagskänslan! Härlig känsla!
Hade rörmokaren pa visit hela förmiddagen (problem med varmvatten..) sa jag & lillebror hängde en del i trädgarden. Men man far inte sa mycket gjort när man har en liten en som följer efter och busar, gör hyss, gör illa sig etc.. Men en sak är säker, det finns ALLTID nagot att göra i en trädgard! Och vi har ju en jättestor trädgard som inte var sa värst charmig när vi flyttade hit för snart 1 ar sedan. Och det är en lang väg kvar! 
Man har manga idéer och planer, man ändrar sig, funderar, köper nytt, gör om.. Jag vill ha en romantisk plats, klängrosor, vackra rabatter men lätt att sköta haha! Min man har alltid skojat om att jag inte har nagra "gröna fingrar" men jag tycker faktiskt att jag blir bättre och bättre! Ok, vi har INTE sa manga levande växter inomhus men jag skyller pa att vi ofta aker till Sverige sa det blir svart med vattning!
Jag har planterat lite kaprifol längs en ful mur för att dölja, klängrosor vid en annan mur vid poolen, lavendel och en doftande pelagon som sägs halla mygg och flugor borta just bakom "soffhänget". Och sa har det givetvis blivit nagra syrénbuskar som för mig paminner sa gott om de svenska skolavslutningarna! Mmmm minnen!!!


Pa eftermiddagen blev det en liten shoppingtur. En korallrosa klänning till mig, nya skor till storebror (som han kan sätta pa själv!), och sa lite gott till fredagsmyset! Var inne pa Zara Home en sväng och gaaaah vad mycket snyggt där fanns! Massa fina lakan och kuddar, glas och tallrikar.. Jag gick därifran med ett vitt gammaldags romantiskt nattlinne ;) Blir svalt och skönt nu i sommarhettan!
Nu klockan 23:00 har vi just 23 gr ute.. 25 gr inne!!!


Hann med lite skön läsning med svalkande apelsindryck

Tänk att fa vakna upp i det här mysiga rummet
Nej nu är det dags att krypa till kojs! Inte sa mycket färg eller mönster i vart sovrum, det gar i vitt, svart, silvergratt och lite rosa/lila detaljer. Kanske ett litet "titt-in" i ett annat inlägg.. Bonne nuit allihopa!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar