onsdag 23 maj 2012

Längtar till Sverige..

Det är nära nu! Snart packar vi ihop och flyger till Sverige för en härlig semester! Och det verkar ju vara sa fint väder där hemma nu?! Skööönt!!
Här är vädret INTE som vanligt :(  I gar dock, var det ok, solen lyste och man fick hopp! Men nu är det sadär gratt igen.. Vi hade ju 3-4 veckor i mars med 30-35 gr sa vi far sota för det nu :/ 
Och jag som vill hinna slappa och bada i poolen och njuta av ljumma kvällar innan Sverigeresan! Min man säger att det blir fint i slutet pa veckan, runt 28-29 gr och soool! Hoppas verkligen han har rätt, eller rättare sagt de pa väderkanalen!!


En typisk svensk sommarbukett som vi hittade runt knuten igar. Vackert!!!


Vi har ännu inte hittat nagra stolar till trädgarden föresten, guuud sa svart det är! Och sen är det en sa trakig utgift, man behöver ju inte bara EN stol utan minst 6 stycken, gärna kanske 8...
Och sa har jag kommit pa en ny idé! Jag tror inte vi ska ha matgruppen vid poolen utan mer under valnötsträden, kanske under en vacker pergola med klängväxter! Vad sägs om det?
Där kan man hänga fina ljuslyktor och ha en vacker duk pa bordet mmm ;) romantiskt!
Vid poolen, som är inhängnad, har vi ju redan soffgruppen och 2 tillhörande solstolar sa där blir det mer skönt "häng".. 


Pergola autoportante Gardane 4x3,24m Old Forge + toile d'ombrage écrue
Lite suddig bild men den här tycker jag är fin!
Längd 4 m, bredd 3 m, höjd 2,55 m




2 kommentarer:

  1. Vilken inspirerande sida du har!!
    Jag är på jakt efter en liknande pergola, vet du vart man finner den du nämner?

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej där!
      Vad roligt, och visst är det fint med pergolas!!!!
      Jag skrev ett inlägg igar där jag länkar till denna pergola, dock pa fransk sida. Hoppas du hittar vad du letar efter!!!

      Ha det fint!
      Kram Malin

      Radera