söndag 20 maj 2012

Helgen är slut...

Nu är vi tillbaka efter nagra mycket trevliga dagar vid Biscarrosse. Vi kom fram lagom till lunch i torsdags, det blev god champagne och god mat hos S & C. Vi och ett annat par hyrde 2 sma hus just intill deras lilla stuga sa barnen sprang som de ville mellan tomterna. 
Pa eftermiddagen blev det dopp i poolen och karusellakning för de minsta. At goda vafflor med nutella & grädde..
Sen var det snart dags för middag ;) Man äter mycket när man träffas sahär, eller rättare sagt sa tar maltiderna längre tid sa man hinner liksom aldrig bli hungrig tills nästa gang!


Fredagen spenderades i Arcachon, en liten stad vid havet där bla manga parisbor har sommarhus. Pa sommaren är det langa bilköer till denna lilla trevliga ort. Vi hälsade alla pa ett annat vännerpar som ocksa har ett hus där i ett mysigt litet kvarter.
Vi bjöds pa underbar lunch med skaldjur i alla former!!! Det är ju bara sa gott!!




Mmmm ostron
Här sitter min man och öppnar ostron


Aperitif

Goda goda räkor som jag skulle kunna leva pa!

Maten är serverad!



För att smälta allt det goda blev det senare en skön promenad vid havet. Tyvärr var det lite svalare idag sa inget bad eller solande men härligt ända!
Det kan alltid vara värre :)
Vi köpte med oss en utsökt ostbricka hem som blev kvällens middag. Tur för mig att jag ocksa älskar ost! Hihi..
Pa en middagsbjudning är det alltid ost efter huvudrätten, som man serverar med bröd och gärna en grönsallad och ibland även med valnötter. 
I början när jag bodde här serverade jag ofta en sallad med grönsaker till huvudrätten, ja som man gör som svensk, men det var aldrig nagon fransman som rörde den.. :/ de kanske petade ut lite gröna blad till osten efter sa jag slutade med min svenska tradition ;)

Pa väg ner mot strandpromenaden

Tyvärr lite molnigt men frisk luft

Fredagens mumsiga middag, en ostbricka för 8-10 personer.
Det blev nagra rester kvar..

Nu är det GODNATT som gäller! Man blir väldigt sliten efter en intensiv langhelg med vänner och barn! Men oj sa kul vi har haft det, man blir lite sugen pa att köpa sig ett litet hus där omkring efter detta men men..







1 kommentar:

  1. Åhhh måste få åka till Arcachon nästa gång. Jag vill äta skaldjursplatå!! :)

    SvaraRadera