måndag 19 november 2012

Lundi matin..

Bonjour!
Mandagmorgon efter en fullspäckad helg.. jag sörplar kaffe.. har egentligen bara lust att luta mig tillbaks i soffan och mest göra ingenting.. men plikten kallar! Dammsugaren, strykjärnet och tvättstugan väntar, fy sa trakigt!

Ska sätta pa lite go' energigivande musik, det brukar funka.. Men först en fransk gammal sang, här med Pink Martini som "inte vill jobba, inte vill äta, utan bara glömma honom och röka".. Inte direkt sa jag tänker denna morgon da jag varken röker eller har nagon jag vill glömma, men jag gillar laten och melodin.





Och idag är det precis 1 manad kvar tills mamsen & papsen kommer! Jihooo!!
Tills dess ska gästrummet piffas upp lite, det är det enda stället vi inte gjort nagot at sedan vi flyttade in (ja, och tvättstugan ocksa). Det funkar, men färger och materialen i sovrummet och tillhörande badrum är förskräckliga! Men andra delar av huset har prioriterats, och det är väl normalt. 


Utsikt fran vart badrum som ska städas idag!
Bilder kommer en annan dag.

Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar