torsdag 15 november 2012

Favoritbutik..

Well well, det där med att halla sig borta fran butiker höll inte sa länge... Efter jobbet svängde jag in i Libourne för att köpa ett gott bröd pa ett gott bageri som finns där. Men när jag väl parkerat bilen sa drogs jag omedvetet mot en av mina favoritbutiker.. benen liksom bara gick dit, hjärnan sa nej men helt plötsligt stod jag vid entrén och handen liksom öppnade dörren av gammal vana och vips sa var jag i paradiset!
Nu har jag ju faktiskt inte varit där pa länge, i början pa september tror jag, sa det är väl ok..?!? Och eftersom jag upptäckte affären i januari eller februari i ar sa har jag inte sett den julpyntad! Och de var i full gang kan jag säga!
Tyvärr hade jag inte kameran med sa det blev nagra halvbra bilder med min lite sämre mobiltelefon..


Rosa rummet..

För mina pojkar..?!

...

För sma flickor..?!

Fin men dyr tavla..

En glimt in i köket..


Det blev som sagt varken bra eller manga bilder men men.. Butiken heter La Maison de Malaure och kvinnan som har den är jättetrevlig (jag har till och med fatt hennes dotters telefonnummer i fall vi behöver barnvakt nagon gang, sa vi har blivit lite "tjenisar" med varandra!!) och hon har prylar och möbler fran bla Robin du Lac , Du Bout Du Monde och J-line ...
Massa massa massa fint.... *suck*
Jag köpte föresten bara 2 ljusstakar à 50 sek men skulle helst av allt velat ta med mig hela butiken hem!
Jag kom i alla fall ihag att köpa bröd efter lyckan i paradiset! :)


Bonne nuit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar