söndag 13 januari 2013

Petit déjeuner..

En vanlig söndag hos familjen:

07:00-07:30

"Mamma, pappa!!!! Jag är färdig!!"

Strax därefter:

"Mamma, mamma, maaaammaaaaa!!!!!" 

Nr 2 vaknar..

Sen fortsätter det: "jag vill äta", "jag vill titta pa tv", "aaahhh det är MIN bil" osv osv.. 
Bara att pallra sig upp, pa med tofflorna och strosa ut i köket. Förhoppningsvis har jag kommit i hag (orkat) att programmera kaffekokaren sa man slipper fumla med det med suddiga ögon. Mannen kommer upp, "hej", puss, "jag sticker och köper chocolatines"..
Sen gäller det att fa fram frukosten till knattarna innan de tjatar ihjäl mig av hunger!! 
Mannen kommer tillbaka och vi mumsar croissanter & chocolatines. Barnen lämnar snart bordet och vi pustar ut.. "vad ska vi göra idag?"


...

...

...

...

Bon dimanche!

2 kommentarer:

  1. Ahh, det är just sådana små chokladcroissanter som gör att man skulle vilja emigrera till Frankrike! Vardagslivet, även med barn, verkar vara lite lyxigare hos er än här hemma i Sverige.
    Hälsningar Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är de goda?!! Vi brukar unna oss pa helgen, eller ja, unna sig och unna sig, HÄR är det ju normalt! Man äter ju sött (och lite) till frukost, en redig lunch gärna med vin, och lagom middag.. Och inte att glömma osten!!!

      Vad kul att du hittat min lilla blogg! Jag har allt kollat in din ocksa, och vilket fint hus ni har!! Och läget!! Wow! Jag haller ocksa pa att planera trädgarden, som redan finns men som är ofantligt ocharmig! Vi flyttade hit för 1 1/2 ar sedan. Men petit à petit blir den väl mysigare..
      Kram och ha en fin tisdag!

      Radera