fredag 7 september 2012

Sovrum...

Oj, hela veckan har gatt, inte ett enda inlägg.. idétorka..? ..ja och nej, har inte riktigt haft tid  heller att sätta mig ner ostörd. Storebror började i och för sig förskolan igen i tisdags. Och han var sa glad att träffa sina kompisar igen och hans jättegulliga fröken! 
Och sa haller vi pa med potträning med lillebror sedan nagra dagar.. Och ja, de flesta vet ju att det blir lite "stökigt" och massa tvätt ;)

Solen skiner idag, som de flesta.. 26 gr i skuggan just nu. Det är sa härligt och inspirerande med soliga morgnar! Man blir glad!
Sa jag bäddade sängen (nej, det är inte varje dag jag gör det ordentligt.. gör ni?) och sa tog jag nagra bilder pa vart sovrum, som det ser ut idag! 



En massageolja och bodylotion fran Marocko..

Bröllopsfoto och ljusstakar fran j-line..

Det var svart att välja färger, stil etc när vi gjorde om sovrummet. Jag minns att jag sprang runt i affärer (med lillebror som da var liten bebis), letade inspiration, lanade hem tapet kataloger, surfade pa internet.. Skulle vi ha rena, klara nyanser? Starka kulörer? Mönster?
Det slutade med vitt, svart och gra/silver som en bas. Efter hand har jag inrett med gammelrosa detaljer.



Lite sne ljuskrona och skrynkliga lakan ;)
men det bjuder jag pa denna fredag!!!

Here sleep a king and a queen! ;)

Här hänger min brudklänning för tillfället..

Ja, min fina brudklänning har bott i den där pasen sedan juli 2009. Sa jag tycker att det är dags att den far komma ut lite! Jag har en plan! En idé som jag funderat pa lääänge!!
Jag har funderat pa att sälja den, men det där är ju sa svart! Men jag VET ju att jag ALDRIG kommer att använda den igen! Snyft! Usch vilket vemod jag kände dagen efter bröllopet. Dels för att allt var över, allt planerande och fixande och alla förväntningar man hade haft under nästan ett ar, dels för att hoppa ur klänningen för alltid..!!
Sa nu har jag beställt en vacker pärlgalge som borde komma om nagon vecka eller tva. Och sa ska jag hänga den pa väggen i vart sovrum, som en dekoration! Varför inte?!


Sminkbord fran Maisons du Monde, och bakom spegeln fran j-line
tänker jag hänga klänningen..

Här sitter jag och pudrar näsan ;);)

Nu fick jag nästan lust att öppna dörren i rummet och lägga mig pa sängen i solen och bläddra i nagon härlig inredningstidning med en kopp kaffe! Men men, sant funkar ju oftast bara i drömmar! Fast, i morgon är det lördag, inget jobb, inget dagis.. Frukost pa sängen med hela familjen?! Smulor i lakanen är ju underbart!!! ;)


Bonne journée!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar