fredag 8 februari 2013

Romantisk pergola...

I hela mitt liv (typ) har jag drömt om att ha en vacker romantisk pergola med klängrosor eller nagon annan fin klängväxt! Men jag har aldrig haft det där perfekta stället, huset för det.. Sedan jag flyttade hemifran har jag bland annat bott hemma hos en familj som Au Pair, temporärt utomlands i sma lägenheter (rum) tillsammans med andra kollegor, olika lägenheter i Göteborg, i en liten fjällstuga i Vemdalen osv.. Men nu börjar ju allt falla pa plats och vi har ett stort hus pa landet!
Vi pratade redan om pergola förra sommaren men det blev inget, det fanns andra prioriteringar.


Pergola Batna
Pergola Batna
Den här hittade jag härom dagen.. Nagot sadant skulle passa fint pa framsidan. Där under kan vi sitta och äta mysfrukost pa helgerna med vara croissanter hihi!!
Och sa kan man plantera lummiga växter runt om :)

Här skulle den passa?! Över dörren och bort till vänster..
Med en större terass förstas!

Obs, detta är gamla bilder jag hittade i mitt arkiv ;)

Som sagt, gammalt hus, mycket som behövs renoveras!!!
Men det skulle bli perfekt med en "halv" pergola som
monteras pa väggen här!

Jag har fatt en fraga om en annan pergola som jag skrev om i ett tidigare inlägg.
Den finns fortfarande i mina tankar och just denna hittade jag här. Vacker som en dag! 
Det är klart, det är ju franska sidor jag tittar pa, men man kanske kan beställa till rimligt pris ända hem till Sverige! 

Nu ska jag väcka sovande lillebror för att aka och hämta storebror pa dagis! Sen blir det som för manga, myyyys!!!!!


Kram!

1 kommentar:

  1. Såklart att du ska ha en pergola! Det kommer att bli så fint!
    Ha det bra,
    Carina

    SvaraRadera