lördag 1 december 2012

Köpa julgran..

Japp 1 december it is!! Fortfarande en bra bit kvar till jul, jag vet, men vi har varit och köpt julgran idag!!!
En stor och en liten! Jag tycker julen gar sa fort sa jag gillar att njuta heeela december av grandoft, ljus och pynt! 
Varje jul hittills sedan mina 5 ar i Frankrike har vi flygit hem och firat med den svenska sidan av familjen. Sa da har det varit ganska naturligt att ta in granen tidigt och mysa innan Sverigeresan, för när vi kommer tillbaka är den ofta vissen plus att man mest har lust att kasta ut allt och ta in härliga tulpaner i stället!


Nu ska vi välja..

2 nissar gömde sig bland granarna..

..klipper upp snöret..

..et voilà!!

..tror vi börjar pynta den i morgon..

Kram M

1 kommentar:

  1. Så fin din julgransfot är, mysig! Underbart att se dina utomhusbilder, arkitekturen i Frankrike är verkligen speciell och underbar! I Sverige ligger snön tung på många platser denna första advent och det är inte svårt att komma i rätt stämning. Önskar dig en mysig advent och vad gäller orken, så tror jag att de flesta som bloggar känner likadant, men strunt samma, skrivandet ska vara lustfullt och kravlöst, inläggen får komma när de kommer helt enkelt!

    SvaraRadera