måndag 17 december 2012

Jullunch med svenska konsulatet..

Nu börjar det.. Mat, dryck, godis, choklad... Nu börjar frossandet och det är nu man tänker: attans att jag inte höll igen bättre under hösten.. ;) Men ack sa trevligt och gott det är!!

I lördags var vi inbjudna av svenska konsulatet pa den arliga jullunchen. Svenskar, nagra danskar och en del fransmän samlades pa Château Kirwan utanför Bordeaux. Där bjöds det först pa en liten rundvandring i vinkällaren följt av glögg och sedan en god buffé. Maten kom, som ofta när skandinaverna träffas här i kring, fran danska Peter som har en cateringfirma. Gott gott var det, tack igen för det!


...

...

...

...

Ett stort träd mitt pa garden..
Kan det bli vackrare??

...

...

So charming..

...

...

Jag blir helt till mig av sadan här vacker miljö..

...

Var konsul hälsar oss välkomna.. 

...

...

...
                                                          
Sa underbart fint hus!! Vilken dröm att fa bo där! Vacker stor trädgard, fin arkitektur, charmigt, härliga fönster.. När jag var liten drömde jag alltid om att fa bo i ett sant här stort hus. Jag ville vara en prinsessa. Jag ritade teckningar pa "mina" hus inklusive ritningar pa insidan. Det fanns alltid en stor mäktig trappa med, ett bibliotek, pool, stooort kök.. Ofta runt 10-15 rum hihi!! Massa badrum.. Och sa fanns det alltid ett stall med flera  hästar. 10 till mig och 10 till syrran ;)
Jag fick ju i alla fall äta julbord här, en liten dröm som blev till verklighet hihi!! Maste nog aka tillbaka i sommar när det grönskar och njuta!


Dreams keep you alive!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar