torsdag 30 augusti 2012

Sköna gröna bilder...

Är det inte underbart med vinrankor?!? Det är sa romantiskt pa nagot sätt! 


Ca 50 m fran oss..

Tog en liten promenad med barnen i eftermiddags och kom pa (än en gang!) hur fint det faktiskt är här runt i krokarna! Sverige i all ära men det här är verkligen vackert!
Jag tror nog jag ska köpa nagra plantor (nej, vi har ju inga hemma!!!) sa man kan njuta av bade vackra och goda drrruvor!!!



...

..sa langt ögat nar..

En framtida bärplockare??

Snart dags att skörda!

Det syns hur brunt och torrt det är.. Men det har faktiskt regnat liite senaste nätterna men det behövs nog mer.. Regn pa natten, sol pa dagen passar mig bra!! ;)
Jag rensade bort ogräs i massor och vissna kryddor i mitt lilla köksland förut. Tomatplantorna är inte jättevackra, ganska klena faktiskt, men de ger nagra tomater här och var! Gott! Myntan jag planterat var hög, men ocksa den väldigt klen sa jag bara klippte av och hoppas pa det bästa! Den är väl ocksa känd för att sprida sig lätt och mycket sa vi far se.. 
Mina rosor, eller de flesta av mina rosor har dessvärre fatt nagon sjukdom :( av allt regn som kom i juni/juli (när vi var i Sverige) sa idag var jag ganska tuff mot dem! Klippte av mycket, vet att det kanske inte riktigt är tid nu men jag tror pa en fras jag en gang hört: det är svart att ta död pa en ros!
So come on rosbuskar! Lev igen!!!


Och med det säger vi Bonne nuit!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar