tisdag 21 augusti 2012

Côte d'Azur..

Efter 8 härliga veckor i Sverige (inkl New York) kom vi hem lördagen den 11 augusti. Barnen blev jättespralliga och glada att se sina rum, sina leksaker, nallar mm igen! Det var sa kul att se dem aterupptäcka allt med sadan lycka i ögonen!
Samtidigt sa visste vi att vi snart skulle aka vidare en vecka.. Redan söndag morgon var väskorna ompackade och bilen fullproppad för en lang resa mot medelhavskusten. Alla var trötta och slitna men vi hade hotellet i sikte och en till veckas slappande i huvet sa det gick ok.. 
Vi bodde pa ett stort hotell med bade rum och lägenheter och allt allt annat! Varan lägenhet lag lite avskiljt med en underbar utsikt över bukten nedanför. Stället heter Cap Esterel och ligger ett stenkast fran Saint Tropez. Nu skulle här spanas kändisar!!! ;)



Varje kväll satt vi och drömde om att ha ett "litet" hus här..
En liten kvällsbild ocksa..

Ingen rast, ingen ro pa semestern, min man hade bokat en golfkurs för mig varje dag i 2 timmar! Puh, tänkte jag först när han avslöjade överraskningen men trots värme och bestämt schema sa var det riktigt roligt!
Sa nu känner jag faktiskt längtan till att fa ga ut pa banan och spela! Tillsammans med L!

Storebror var mestadels pa miniklubb och busade med andra sma skruttar. Lillebror fick stanna med pappa da jag spelade golf. De gick ofta och badade i stora poolen men en förmiddag hittade vi en barnvakt sa L kunde ocksa komma till golfbanan! Hans stora passion! Gärna golf varje dag! :)



En del av poolen..
Zoomar till max! Vem gottar sig pa denna lilla bat?!
Spanar pa batar fran balkongen..

Och sa fick jag lite tid till att ga pa SPA!!! Youpi!! En till "surprise" fran min kära man!
Som jag njöt! Mmmm... Lite massage, hammam, gommage du corps, ansiktsbehandling, lerinpackning och bubbelbad! Me like!!!
Är ju själv en gammal hudterapeut MEN jag har ju inte jobbat sen jag kom till Frankrike för 5 ar sedan! Och sen sa hann jag heller inte jobba sa länge som det efter min utbildning i Göteborg, knappt ett ar blev det.. sen blev det flytt och franska kurs och sa blev jag snabbt gravid.. Och nu har vi ju 2 sma skruttar pa snart 2 och 4 ar.
Känner alltid att jag saknar jobbet lite när jag väl är pa Spa. Det är sa skön miljö och man mar sa bra! Sa jag uppskattade verkligen detta, tack igen snälla L!!! 



Pa väg till SPA
2 timmars relaxing väntar..

...

Tack och lov för att det var varmt annars hade man nog ätit för mycket denna vecka! Massa olika restauranger och gott att dricka och det är ju alltid trevligt med en apéritif med goda snacks innan maten.. Jag är ju väldigt svag för salt jag.. Chips, jordnötsringar.. Och det är ju sa gott i värmen ocksa! Godis blir det väl lite mindre av men det har jag käkat massor i Sverige! Bästa godiset ever där ju! 
Men pa semestern vill man ju ha det bra och man far väl ta det där med extrakilon även om det inte är sa kul nu men men.. Vi har haft det toppen! Nästa sommar ska jag minsann vara smal hehe!!!!


Vid nästa bukt ligger Saint Tropez
En smarrig drink pa Mexikanska aftonen
Här vill vi bo nästa gang!! ;)
Ett glas rött efter en svalkande dusch..
Lite kladdigt glas hehe men det bjuder jag pa!
Man känner den sköna stämningen ända..

Sen var det dags för hemresan! Och köra bil pa populära ställen i Frankrike under semestertid kan vara ett rent helvete! Det är folk överallt och köer till max! Vi hade varat rum tills lördagen men bestämde oss hux flux pa fredagskvällen att köra hemat.. Vi packade snabbt ihop och at lite middag och stoppade sedan in barnen i bilen och styrde mot  Atlantkusten. Det började direkt med kö men det löste upp sig ganska fort och sa rullade vi pa. Barnen sov och vi gjorde att snabbt stopp pa en bensinstation för köp av kaffe och coca cola!! Det var trafik heeela vägen men inga köer och vi kom hem 04:15!!!
In med barnen och väskor och soooova!!!
Vi körde pa totalt 6 1/2 timme. Vi akte förbi en 15 km lang kö pa motsatt sida av motorvägen, stackars dom, undrar hur länge det stod still där?
Dagen efter hörde vi av nagra vänner, som ocksa varit i närheten av Cap Esterel, att det tog 12 1/2 timme att köra hem pa lördagen!!!! My God!!!
Även om det var tröttsamt att aka pa natten sa var det nog det bästa, om inte för barnens skull!!! 

Tack för denna härliga vecka! Hoppas den kommer igen!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar