söndag 10 juni 2012

Sverige..

Godkväll! Sedan fredag kväll befinner vi oss nu i kära Sverige! Vi har semester!!! Jihoo!
I går lördag döpte vi vår lille skrutt i fina domkyrkan här i min gamla hemstad. Han hade massa spring i benen så det blev lite livat men allt som allt gick det bra. Eftersom att vi bor och lever i Frankrike så ville vi gärna döpa våra barn här i Sverige. Så strax efter nyår 2009 döpte vi även storebror här. Lillebrors svenska gudmor och franska gudfar var på plats i går så som också de närmaste i familjen. 


Vi kommer nu att vara i Sverige en längre tid, känns så härligt! Min man kommer att flyga lite fram och tillbaks för att jobba men vi, jag och buspojkarna stannar här. 


Min blogg handlar ju om mitt franska lantliv, så under kommande Sverige visiter, som det blir många av givetvis, blir det väl lite mer "svenska" inlägg. Men det ska bli spännande att se vad för inspiration jag kan få här till vårt hus & trädgård. Jag vet ju att det finns huuur mycket fin inredning som helst här! Franskt lantliv är ju på modet i Sverige så lite av det med en svensk "touch" tar jag gärna med mig hem igen! Problemet är ju bara att det inte finns så mycket plats i resväskan...!!! 
Nu är det sängen som gäller, snark, det blev ju lite partaj efter gårdagens dop.. ;)


Sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar