fredag 18 oktober 2013

Plocka valnötter..

I gar eftermiddag, när barnen kommit hem fran förskolan, sken solen och det var sa varmt och skönt, ca 23 gr! Underbart!
Sa vi tog en snabb mellis och gick ut i trädgarden. Jag upptäckte att det var dags att plocka valnötterna! Överallt lag de under de tre stora valnötsträden vi har. De maste ha fallit allihop i ett, för här om dagen var det inte riktigt tid, nagra enstaka nötter här och där..

Hämtade en korg och vi plockade med nöje alla tre! Korgen fylldes upp till bredden snabbt men det finns saaa manga fler nötter kvar pa marken. Jag maste leta reda pa en till korg och ge bort till grannar och vänner tror jag.. Eller sa far jag baka bröd och kakor i massor med nötter i!! Miam miam..
Tur att jag älskar nötter.. men är för tillfället den enda i familjen som gör det..


...

...

...

...


I dag är det fredag, härliga dag! Solen skiner än, men jag känner mig inte helt hundra sa det blir nog en lugn dag.. Knäcka lite nötter kanske.. 
Tar gärna emot tips pa vad man kan göra med alla valnötter föresten!!!


Bonne journée till alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar