lördag 13 april 2013

Lyckad middag.. och trött idag ;)

Sitter här med tryck över pannan och slickar i mig gardagens rester av efterrätten (mums). Har just lagt lilleman för den dagliga siestan, borde lägga mig en stund jag med.. Bara ett litet "titt-in" här först!

Det blev sent igar. Grannarna kom över pa middag och vi hade en toppenkväll. En 4-rätters i vanlig ordning. Vi bjöd pa laxbakelse, tournedos med spenat, vitlök och pinjekärnor toppat med knaperstekt bacon med minipotatisgratänger, ost givetvis (comté 18 man, abondance, trappe aux noix och camembert) och till dessert blev det key lime pie!

Och god dryck saklart i form av champagne och rödvin... whatelse?!?! :)

Jag jobbade pa bra i köket under hela dan igar! Kul men det känns i hela kroppen idag. Skönt när man hittar rätter som gar att förbereda sa att man har tid till gästerna och slipper sta i köket under kvällen.


Apéritif..

Väntar pa gästerna..

Dukat & klart! Kanske lite "ute" med att ha servetterna
i glasen men vet ni, jag är sa dalig pa att vika och fixa
servetter! My god, sa jag dukar alltid sahär hihi, möjligen
att de bara ligger pa tallriken... eehh ;)

Hur kom jag hit upp?!
Ser ni trappen? Vi har en övervaning med 2 gästrum och ett loft
som hittills inte alls är renoverat..

...

God laxbakelse med avokado, räkor och ruccola.


Och sa min Key Lime Pie som blev délicieux!!
Serverades med sötad vispgrädde..


Är det därför jag har ont i huvet idag...?!? 

Nej, faktiskt inte. Man far inte ont i huvet av sadana här bra viner, jag lovar! Vinet längst fram, Château Beauregard Pomerol kom grannen med själv, hans eget vin typ. Han jobbar som VD pa detta vinslott och reser faktiskt bland annat till Sverige 1 gang/ar och säljer. Tyvärr hittar man det inte överallt men säkert i större städer som Stockholm, Göteborg.. Sa det blev myyycket vinsnack igar kväll!! Kvalitet, skörd, smak, regioner, hur, när och var... ;)

Nä, hörrni klockan gar.. dags för liten skönhetslur sa här pa soliga eftermiddagen... Har inte sovit tillräckligt i natt!



Klämm!



2 kommentarer:

  1. Den finns på systembolaget, men en 10 år yngre årgång, 2009.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh Mary, vad kul! Men synd inte 1999 finns, verkligen gott! Men köp en 2009:a och spara ett tag!! Eller kom till Frankrike och njut ;););)

      Radera