lördag 13 oktober 2012

Lördagspromenad och vinskörd..

Ja nu är det mitt i skörden av vindruvor. Och eftersom vi bor mitt i bland vinfälten sa rullar det traktorer fram och tillbaka utanför dagen lang, till pojkarnas förtjusning! De jobbar sent in pa kvällarna, för att fortsätta tidigt pa morgonen. 
Tänk att fa vara med ett ar och hjälpa till?! Vilken upplevelse det skulle vara! 


Härliga vindruvor som väntar pa att bli plockade..


I förmiddags tog vi en liten promenad i jakt pa traktorerna, vilket inte var sa svart.. Bara att ga runt knuten. Här finns vingardar i varje hörn..




En av traktorerna som haller oss vakna om kvällarna.. ;)


Arbete i full gang hos grannen..

Jag vet tyvärr inte exakt hur det gar till efter skörden. Men antar att det är förberedelser i alla dess former, planering, rensning etc.. Det skulle vara intressant att ga en vinkurs och lära sig en del nu när man faktiskt bor här mitt i smeten! Jag bara njuter av ett glas vin av och till, men det är ju inte sa daligt det heller ;) Hmm undrar om jag ska ta mig ett litet glas nu, det är ju trots allt lördagkväll!

Var granne, den gamla härliga damen Yvonne pa 97 ar, dricker ett glas rött om dagen. Hon menar absolut att det är bra för hälsan! Och med tanke pa hennes alder och att hon fortfarande kör bil och hänger med pa sena middagar sa ligger det kanske nagot i det hon säger.. Krutgumman!



...

...


Santé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar