måndag 1 oktober 2012

Italienskt..

I lördags bestämde vi oss sent pa förmiddagen att aka in till storstan! Till Bordeaux! Sagt och gjort, snabbt ombyte fran pjamas till "storstads-outfit" ;) och sa var vi pa väg!
Mat.. mat? Vart skulle vi äta? När man ska ut och äta i Frankrike med barn och barnvagn sa kan man inte bara välja och vraka hur som helst.. Första fragan: kommer vi ens in? Far vi plats? Sma tranga restauranger som är fyllda av människor och ofta ofta UTAN barnstolar :( Därmed MASTE man dra in med barnvagnen vilket skapar suckar och blickar fran omgivningen som maste flytta pa sin stol, ga runt etc.. Hur svart kan det vara att installera i en eller tva barnstolar och minska en irritation bland gästerna?!?

Ja ja, vi valde därför en stor och rymlig men ända trendig restaurang ganska centralt. Det blev italienskt! Och yummi säger jag! Det är ju jättegott!



...

Jag har bara varit i Italien 2 ganger men ätit italiensk mat?! Ja manga ganger!! Det känns gott och lyxigt pa nagot sätt. Det känns inte sa tugnt, eller ja om man inte mumsar en hel portion risotto förstas! Men det är ju ocksa jättegott!
Här kan man i alla fall njuta av cool inredning och god mat! Jag njöt av linguini med musslor och vitlök, slurp sa gott!



...

...

...

...

...

...

När jag fyllde ar i januari sa fick jag en resa till Gardasjön av min man. Vi har inte kommit dit ännu, vi maste bara hitta rätt tid och möjlighet.. men den finns där, resan! 
Där skulle jag vilja besöka staden Salo, kanske ga förbi dess annorlunda loppmarknad, äta lunch pa omtalade Trattoria San Giovanni, dofta kryddor och blommor pa marknaden.. Sen kan man ju ta en segeltur pa sjön, besöka ön Isola del Garda (som idag är privatägd) och njuta av den pampiga villan och dess trädgard..
Ja, man kan göra mycket och jag längtar! Resan blir nog tidigast nästa var eller sommar..
Den som väntar pa nagot gott.. kan ju dittills bara njuta av italiensk mat :)



Ha en trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar