söndag 22 juni 2014

Midsommarhelg..

Här i Frankrike firas inte midsommar. Allt var som vanligt i fredags. Alla jobbade. Barnen var i skolan. En helt vanlig helg som började..
Och jag var sa nostalgisk och längtade hem till Sverige som aldrig förr, tillbaka till alla härliga midsomrar som man har firat genom aren. Känslor, dofter och upplevelser bara vällde över inom mig! Jag lyssnade pa svensk radio där det spelades svenska gamla sommarhits en efter en.. Man kan ju vartenda ord i de där gamla klassikerna!!

Instagram exploderade av underbara midsommarbilder. Jag blev glad i hela kroppen av att se dem men samtidigt fylldes hjärtat av vemod. Guuud vad jag ville vara med!!

Som grädde pa moset har min man varit bortrest hela helgen. Jag försökte givetvis göra det bästa utav det sa jag bakade en kladdkaka, skar upp i sma bitar och la en klick grädde och en jordgubbe pa varje bit. Och sa en svensk liten pappersflagga förstas!
Plockade in lite trädgardsblommor i olika buketter. Plockade fram den lilla flaggan och midsommarstangen i trä.. Och sa fick jag finbesök bade lördag och söndag av en fransk och sedan en svensk väninna och deras barn! Sa det blev inte sa tokigt till slut.. Och man kan ju inte klaga pa vädret! Sol och värme, poolhäng och vinprovning under pergolan blev det. 

En annorlunda men en alldeles underbar midsommarhelg med andra ord!
Jag hoppas ni alla ocksa har haft det härligt med familj och vänner!!!


...

...

...


Bonne nuit alla finingar!


1 kommentar:

  1. Hej!
    Nej jag har förstått att det inte är så stort med midsommar i Frankrike. Själv har jag firat en "svensk" midsommar i Frankrike för tredje året i rad :) infört lite nya traditioner som sill och nubbe och "smågrodorna" bland vinfälten :) kul och uppskattat!
    Kram Anna

    SvaraRadera