lördag 19 juli 2014

Turist javisst..

Av olika anledningar har det inte blivit nagot inlägg här pa ett tag..
Ibland blir livet sa.. Ingen större fara, nu gar vi vidare.. :)

Just nu befinner jag och mina barn oss i Sverige! Närmare bestämt pa Öland, i mina föräldrars sommarhus. Solen skiner, det är varmt och ljuvligt, precis sa som man som utlandssvensk vill ha sommaren i Sverige!!!

Vi bilade genom Europa tillsammans med min syster och hennes dotter, som var hos oss pa besök i Frankrike veckan innan. Tre dagar i bilen med tre barn under 6 ar tog pa krafterna hehe, men i det stora hela gick allt bra! Barnen är lyckliga att vara framme och springer, hoppar och leker som aldrig förr!

Innan min syster hälsade pa var 2 gamla kära vänner pa besök. Vi hade sadan otur med vädret, puh, molnigt och svalt, inte alls som det brukar vara i juli.. Vi gjorde det bästa utav det och njöt sa gott vi kunde. Vi besökte bland annat en gammal by i närheten som heter Rauzan, där vi promenerade runt och tittade pa en gammal borg.
I denna by är det även en stor känd brocante (loppis) 2 ggr om aret. Jag har ännu inte varit där men det är absolut ett maste tills nästa gang, som är i oktober om jag har förstatt rätt! Längtar!

...

...

...

...

...

...

...



Ha en fin dag!
Här blir det strax kalas för lillkusinen!!!


1 kommentar:

  1. Tycker inte alls vi hade sådan otur med vädret. Det var fantastiska semesterdagar i underbara omgivningar. Inte minst var det roligt att träffa dig och din härliga familj! Tack för allt! O fina bilder. //Andreas

    SvaraRadera